onsdag, mars 08, 2006

En lang dag

I dag stod jeg opp klokken 9. Grunnen var ganske enkelt at jeg skulle jobbe med en innleveringsoppgave i økonomisk historie. Om grunnen var enkel, så var det å få en tilstrekkelig lang oppgave desto vanskeligere.
Jeg hadde fra før skrivd rundt 1000 ord, og trengte ca 1000 til. Det kjedelige med at det var antall ord det gikk på, er jo selvsagt at det ikke hjelper å lage en luftig oppgave, for det blir ikke noen flere ord av den grunn.
Vel, jeg satt meg ned. Og det jeg i etterkant har merket er at jeg hadde ca. 1 minutt med gjennombrudd i timen. Det vil si at for hver time jeg satt der, var det nesten alltid rundt 59 minutter dødtid, og så var det 1 minutts tid som jeg plutselig skrev en god del.
En god del er kanskje å overdrive, siden jeg vel satt 11 timer over oppgaven i dag, hvorav 10 mer eller mindre i strekk, men det ble nå i det minste rundt 1000 ord til, og jeg er nå endelig ferdig. (forhåpentligvis da)
Eneste pausen jeg hadde i dag ble brukt hos Håkon Leigeland til å se på fotballkamp. Veldig alright avkobling. Vel, nå skal jeg gå å legge meg, fordi jeg fortjener det...

6 kommentarer:

Steinar sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Steinar sa...

Gratulerer med dagen!!!

-Fordi du fortjener det :D

-www.steinar.tk-

Freddy sa...

Grattis med dagen Jostein!
Et år eldre , kan det bety at du i løpet av året er blitt mer klok også? I såfall - blir du bare klokere og klokere! Denne blog'en er morsom!

Ha en fin dag du og kos deg i solsteken!

Anonym sa...

Sånn arbeidslyst på din egen bursdag:)
Det må eg sei!
Gratulera med overstått då:)

Anonym sa...

ja, gratulerer m dagen igår jostein! huska egentlig på deg, bare så du veit d ;-) skulle til å sende gratulasjonsmelding, men så kom eksamensvakta, så da måtte jeg pent legge vekk mobilen. etter eksamen tenkte jeg jeg skulle sove et par timer, siden jeg bare hadde sovi to natta før...men endte visst opp m å sove åtte istedet! våkna klokka to om natta, og da var jo 8 mars over...var litt sliten kan du si :-) håper du fikk en bra avlutning på dagen oppe hos håkon!

Jostein sa...

kan se ut til at et par stykker har misforstått her. bursdagen min ble ikke tilbragt forran dataen med innleveringsoppgave. Men innlegget mitt på bloggen kom tydeligvis over midnatt. Det var 7. jeg satt og skrev oppgave, og var hos Håkon. Ikke fordet, jeg hadde det veldig fint i går, med Erik, Tone og Lena på besøk, og deretter spilte jeg fotball.