mandag, mars 20, 2006

Kampen om vaskemaskinen

For de som ikke er totalt oppdatert på mitt boforhold, så bor jeg nå over Kiwi. Fin plass, og trives godt. I tillegg til min leilighet, er det også to andre leiligheter/hybler her over Kiwi, og alle vi tre deler en vaskemaskin i kjelleren. Dette er jo veldig kjekt. Og vi kan bruke vaskemaskinen halve døgnet i ukedagene, og hele døgnet lørdag og søndag. Dette tilsvarer (5 x 12 = 60) + (2 x 24 = 48) = 108 timer i uka. Dette skulle være rikelig med tid til å vaske klær for alle tre, og det er det jo forsåvidt også. Likevel, selv om vi har all denne tiden har vi en tendens til å komme for å vaske klær på samme tid. Det er rett og slett utrolig hvor ofte dette skjer. Her før jul var jeg virkelig uheldig en periode og tapte kampen om å være der først hver gang. Det ble faktisk på grensen til bekymringsfullt når jeg så antall rene sokker og håndklær nærme seg farlig fort 0. En av disse dagene var jeg innom ikke mindre enn 3 ganger for å prøve å få vasket. Først møter jeg en av de andre på vei ut døra etter å ha satt på vask. De to andre gangene hadde vaskemaskinen akkurat blitt satt på.
Vel, til slutt klarte jeg å få satt på et par maskiner jeg også, og i det siste har faktisk lykken snudd. På fredag skulle jeg vaske klær, og jeg hadde ikke før lagt klærna inni maskina før en av de andre kom inn døra med en porsjon skittentøy.
Alltid kjekt med litt spenning i hverdagen...

3 kommentarer:

Joacim sa...

Artig... Får håpe lykke fortsetter da!

Anonym sa...

Kanskje du burde kjøpe dg en vaskemaskin?;-)

Anonym sa...

Hehe. Hjå oss, er eg alltid først ute! (eller kanskje ikkje)