onsdag, november 30, 2005

Jul på kiwi

Da er adventstiden i gang. Julemarsipanen har vært her en drøy måned, juledopapiret er på plass, det samme gjelder juleøl, julebrus, julekaffe, klementiner, kransekakemasse, julesjokolade, adventskalendere, julepapir, julelys, juleservietter,juleskinke, pinnekjøtt, ribbe, medisterkaker, julepølse, kalkun, kakemenn, pepperkaker, pepperkakedeig, uhorvelige mengder marsipan, melis og sjokoladetennisracketter. Sjokoladetennisracketter, hva har det med jul å gjøre sa du???
Vel, det er nettopp det jeg også lurer på. Er det noen som har et godt svar på hvorfor disse rackettene av sjokolade er så populære her på vestlandet, så vil jeg gjerne at du legger igjen en kommentar med forklaring. Ikke det at jeg egentlig har så mye forståelse for pinnekjøttet heller. Hvorfor betale så mye for så lite kjøtt, det er jo tross alt mest bein, men samme det, den har jeg i alle fall litt forståelse for.
Selv er jeg faktisk i gang med lesing til alle mine herlige juleeksamener. Ellers har stuen nå faktisk fått litt dekorasjon, med lys i vinduene, og adventsstjerne på plass. Julemusikken runger fra annlegget, og livet er stort sett bare bra.
Som sagt, hvis du har noen god forklaring på rackettene så si ifra.

1 kommentar:

Anonym sa...

julletennis ja. Ikkje godt å sei. kanksje de skal prøve å utvide med julefotballer, julegolfkøller... Utvalget er stort. Tenk på alle pengane de kan tjene :)