mandag, november 28, 2005

Barnesamling

I dag var jeg med og ledet barnesamling under gudsjenesten. Det var i dag en anelse mer utfordrende enn det jeg har opplevd før, men sånn er det. Uansett, det er ikke ungenes oppførsel av dagen jeg hadde tenkt å snakke om. Jeg tenkte heller jeg ville si noen godord om Silje Helene (min medleder for dagen) sin undervisning.
I dag hadde hun nemlig om Ester, og historien om Ester er ganske interessant. Det er veldig mye man kan lære av Ester, men det Silje Helene nevnte i dag var om å ta imot råd av venner. Ester tok imot gode råd av sin onkel Mordekai, og berget et helt folk.
Jeg vil jo legge til dagens lærdom at man og skal tenke seg om hvem man tar imot råd fra, så du tar imot de rette rådene.
Silje Helenes undervisning ble forøvrig meddelt på en veldig god måte.

Ingen kommentarer: