mandag, mai 11, 2009

Du skjønner, voksne damer har pupper...

I går var jeg med på å lede søndagsskolen, og da ble det en veldig artig situasjon, som jeg heldigvis ikke var en del av. En av de andre mannlige søndagsskolelærerne ønsket barna velkommen, og spurte om det var noen nye. Et par stykker rakte opp hånden, men søndagsskolelæreren så at det var flere. "Og bakerst er det en gutt jeg ikke har sett før, hva heter du", sa han. "Camilla" var svaret. Det viste seg altså å være en kortklipt jente. Søndagsskolelæreren beglaget så mye, og ville deretter forklare seg når noen av guttene syntes at han burde sett at det var en jente. "Du skjønner, det er ikke alltid så lett å se når en jente har klipt seg med guttesveis når de er barn. Det hadde vært noe annet om det var en voksen som kona mi som hadde klippet seg som en gutt. Da ville jeg forstått at hun var jente. Voksne damer har nemlig pupper."
Dette var rett og slett en fantastisk start på søndagsskoleundervisningen synes jeg. Selv stod jeg og mer eller mindre ristet bak i rommet, og var spent på om han ville gå videre med humanbiologi. Det gjorde han riktignok ikke, men han var litt flau over tabben selv også. Til hans forsvar skal sies at det ikke var kjempelett å se, siden det var ganske guttesveis, og jeg holdt faktisk på å gjøre samme tabben selv senere i samlinga, men fikk tatt meg i det i siste liten.

3 kommentarer:

Espen sa...

Hey, Jostein. "Gullkorn fra voksenmunn", det der.. Hehe..
Regner med du har fått med deg at vi har åpna www.fil48.no nå? Så nå må du snart komme en tur og se over regnskapet med meg! :)
Håper dere har det godt med hverandre, med Gud og med den nye hunden.

Sunniva Erlandsen sa...

hehe..

(stakkar jente, forresten)

Erik P sa...

Han der skulle vi ha invitert på en søndagsskolesamling i Bergen:) Hund? Uansett ha en nydelig mai videre. Snakkes vel til sommeren.