onsdag, mars 07, 2007

jeg liker ikke kjedebrev, kjedemail eller kjedeblogger

I dag har jeg visst blitt utfordret av Sunniva til å si 6 rare ting om meg selv. Hvor mye jeg enn ikke liker slikt tull, skal jeg for en gangs skyld tilfredsstille andre "kjedebloggere", og gjøre det. (Har skuffet andre før, men siden jeg flytter, blir dette min avskjedsgave til en god og morsom venn). I samme slengen vil jeg gi ut 6 fakta om Sunniva og ekteskap siden hun ba meg gjøre dette. (Dette er basert på sitater, selv om hun ikke vil stå for dem den dag i dag.)

Vi kan begynne med listen over mine rare ting, så går vi over til Sunniva etterpå.

1. Jeg trekker frem varer, og sjekker dato på varer i alle andre butikker av gammel vane.
2. Jeg har drømt om ekteskap siden jeg var 5-6 år gammel. (Blir endelig oppfylt i år)
3. Jeg er forferdelig god til å lære meg unødvendig fakta, men har større problemer med ting som bursdager og slikt. Vet for eksempel at det står en faksmaskin ved klagemuren for å ta imot bønner fra jøder over hele verden som ikke kan dra ditt selv, slik at bønnene deres også kan bli lagt inn i sprekkene i klagemuren.
4. I en alder av 9 år var jeg forberedt på å løpe fra Siljan og hjem for å leke med en kamerat fremfor å være med videre til farmor (når pappa stoppet på en bensinstasjon i Siljan). Avstanden er 2,5 mil ca. Det værste er at fordi jeg er en anelse sta ville jeg trolig gjennomført det også hvis ikke pappa hadde bært meg inn i bilen igjen og låst dørene.
5. Jeg spiste bark når jeg var liten etter å ha lest om at B-gjengen spiste magumbabark for å bli sterkere i Donald. Var fullstendig overbevist om at granbarken jeg spiste var magumbabark og at jeg ble sterkere.
6.Jeg har hatt min kosebamse Mikke i senga siden jeg var 6 år gammel. Og den er der den dag i dag. (Byttes ut 4. august med verdens beste jente)

Over til Sunniva:
Sunnivasitater om sin fremtidige ektemann:
1. Han skal barbere seg på hele kroppen utenom hodet
2. Han skal ha et imponerende leksikon (12 bind eller mer helst) som kan stå å imponere folk i hylla.
3. Han skal helst være lik, og dette sammenfaller med punkt 4
4. Han skal være gammel (Så hun får pengene ut fort)(les: arv)
5. Han skal være av annen hudfarge, for de er så søte
6. Hun skal bare ha sex 4 ganger med han, fordi hun vil ha 4 barn, men sex er unødvendig.

Til deg Sunniva: Du har siden bibelskolen blitt en veldig god venn. Hvis du føler disse kommentarene er mer enn du kan tåle, ber jeg deg om å gi beskjed, slik at jeg kan fjerne dem. De er humoristisk ment, akkurat som de en gang ble sagt i muntre øyeblikk. Takk for at du har vært med på å gjøre oppholdet i Bergen humørfylt.

10 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

FORSVARSTALE:
Jeg vil bare nok en gang poengtere at jeg ikke står bak noen av disse påståtte sitatene, og at jeg heller aldri har gjort det (kanskje bortsett fra punkt fem, men fordi jeg ville gi mine fremtidige barn en viss sjanse til å få farge om sommeren, ettersom dette ikke er dem forunt, om de arver mine pigmenter...). Jeg stusser også på setningen om at jeg bad deg om å legge ut denne listen? (jf innledn)

Når det er sagt er det nok kanskje noge spesielt at du sorterer varer i andre butikker.

Isabelle sa...

jeg håper at din forlovede allerede er klar over at du fortsatt har bamsen i senga, hvis ikke er et blogginnlegg ikke måten å avsløre det på. da er jeg redd det kan få konsekvenser.

Anonym sa...

Gratulerer med dagen Jostein!:)Håper den bringer masse latter og glede:D

Anonym sa...

forst av alt, gratulerer saa mye med dagen i dag,min kjaere, haaper du faar en fantastisk dag!! savner deg veldig her i thailand!

isabell, veit at han har mikke i senga, har funnet ut at gutten er litt banslig, men det er vel godt for noe det aa!!

sunniva, han har en tendens til aa legge paa litt ekstra der han foler for det og "ser" det trengs!!

ellers jostein, har du ikke fortalt meg om at du spist bark, ja for jeg syns jeg ser resultatet:):)

Anonym sa...

Kjære lesere: Jeg kan personlig bekrefte at Sunniva har sagt dette, om enn ikke helt ordrett, så var det det jeg har skrivd hun har uttalt. Ikke alle ting på en gang, men disse tingene har boblet ut i løpet av 3 og et halvt år. Og Sunniva, du utfordret meg på bloggen din til å si 6 rare ting om meg selv. Som takk for dette følte jeg for å fortelle litt ekstra om deg også:)

Jostein

Anonym sa...

Eg kan berre bekrefta at sunni har sagt desse tinga med meg som vitne!

Anonym sa...

Eg kan berre bekrefta at sunni har sagt desse tinga med meg som vitne!

Anonym sa...

Du må "gi" tikken videre!! Jeg foreslår Isabelle:-) Og gratulerer så mye med vel overstått 23-årsdag! Og lykke til med flytting og innspurten til den store bryllupsdagen.

Sunniva Erlandsen sa...

jostein! du må oppdatere! aner jo ikke hvordan du har det i østen...

Sunniva Erlandsen sa...

haha, så dette innlegget igjen nå. Jeg elsker den delen som er om deg... Håper forøvrig du har det bra :)