mandag, april 10, 2006

Hvem er jeg?

På møtet på søndag ble det blant annet undervist om motivasjon, og hvem vi ønsker å være, og hva vi ønsker å oppnå. Selv, tenker jeg tilbake på en episode for ca 1 år siden, der jeg satt hjemme og så på fotballkamp idet det piper inn 4 meldinger på rad. Alle 4 stod det følgende på: Hvem er du?
Alle 4 var fra venner av meg, og jeg svarte først Jostein. Deretter tenkte jeg meg litt om å sendte en melding til til en av dem med mer utdypende svar.
Jeg er blant noen kjent som kiwimannen. Har ofte opplevd unger utenfor sagt hei kiwimannen hvis jeg har gått forbi dem. Andre kjenner meg som han som snakker så merkelig om halve kroner og vårsj. Andre igjen kjenner meg som en som går på handelshøyskolen, med alt det innebærer. Noen kjenner meg som en som spiller fotball med dem. Mange kjenner meg også som kristen. Greit nok alt dette, men det er i høyeste grad begrenset også.
Så hvem er jeg, og hvem vil jeg være? Det som slo meg den gangen jeg fikk meldingen, var at den jeg vil være, og tror at jeg er, er Guds tjener der jeg er. I øyeblikket er dette som oftest i området Bergen, men uansett hvor jeg går, ønsker jeg å være Guds tjener.

Hvem er du?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg er Arne Christian og jeg kjenner deg igjen v ed navnet ditt.. Du er den eneste jeg kjenner som heter Jostein.. Og jeg har deg lagret på mobilen min.. Også er du morsom og det er vel mange kjenner igjen på og..

Anonym sa...

dette var tankevekkende jostein!!!men så utrolig sant, har mange ganger grunnet på det jeg å!!