lørdag, oktober 22, 2005

I den syvende himmel

Jeg skal ærlig innrømme at jeg liker denne amerikanske såpeserien, med en unormalt god moral til såpeserie å være. For de som eventuelt ikke er helt inne i hva 7th heaven handler om, kan jeg avsløre at det er om en pastor og familien hans som går gjennom sine daglige problemer.
Noe veldig interessant med serien er at etterhvert så begynner den mer og mer å handle om et tema hver gang. Det er også veldig interessant at det er en serie der for eksempel sex før ekteskapet blir hyllet opp i skyene, men snarere tvert imot at det å vente til man er gift blir sett på som det rette.
I dag syntes jeg det var interessant å se på at pastoren ville gi en mann som hadde sittet i fengsel en ny sjanse, mens menighetsrådet var imot å ansette denne mannen nettopp på grunn av hans bakgrunn. I en heftig diskusjon ender pastoren opp med en interessant setning: Det er ikke vanskelig å tro hvis det ikke er risiko. Så hva er egentlig det vi risikerer ved å tro på Gud ble min tanke. Risikoen (som faktisk egentlig ikke er en risiko) er at man må gi ifra seg kontrollen over sitt eget liv. Man bestemmer ikke lenger selv og utifra hva som er best for meg. Jeg syntes i alle fall at det ble interessant å tenke på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I like that show too, it's really funny too sometimes. Hehe.. Hilareous..

Anonym sa...

Hei kamerat - Jepp det er sååååååååååååååå hærlig assa!!!!:)yeah....ha en velsignet god dag

Anonym sa...

7th heaven er vel strengt tatt ikke en såpeserie da, selv om den har visse trekk og går på "rett" tide av døgnet for såpeserier.. :)

liker bloggen din forresten:)