lørdag, august 20, 2005

- Du har møtt på en skrue, og da nytter det ikke med en hammer

Dette fikk jeg høre for et par dager siden av en venn av meg. Først nå gikk det opp for meg hvilken dybde det var i utsagnet.

Så hva er det det kan bety? Vel, det betyr jo rett ut at du ikke har rett redskap for å få skruen til å være som den skal.

Du spør deg selv nå hvorfor jeg plutselig har fått en slik dyp forståelse av dette. Vel saken er den at jeg i en uke har prøvd å forberede meg til å undervise en barnegruppe i menigheten, og selv om jeg vet hvilket emne jeg skal undervise, har jeg fortsatt ikke funnet ut hvordan. Det er rett og slett ikke hvilken som helst måte og ordbruk som vil gjøre det jeg sier forståelig for dem. Vel, nå er det bare en liten kveld igjen til jeg skal ha det klart, så jeg får avslutte her, og prøve å finne frem skrujernet.

2 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

Gleder meg til å få høre referat fra undervisningen...

Anonym sa...

Skjønner ennå ikke utsagnet jeg.. Menmen..