torsdag, juli 30, 2009

Gressenken som pusser opp

Akkurat nå venter jeg på en kamerat som skal komme og hjelpe meg litt med oppussingen av kontoret. Og siden jeg har møtt på et problem, kan jeg ikke fortsette på egenhånd. Det passer derfor svært bra å ta en pause for å skrive et lite blogginnlegg.
I øyeblikket sitter jeg hjemme alene. (Kona forlot meg for å dra til Budapest med mora og søstera si.(50-årspresang til mora.) Jeg har dermed gått igang igjen med kontoret, siden jeg har fridag i dag.
I løpet av ferien har jeg fått noen tips om hva jeg skal gjøre med rommet for at det skal bli ordentlig bra, og en av tingene jeg dermed skulle gjøre, var å få løs skråtaket, slik at jeg kunne isolere der også. Jeg har dermed gått igang med det. Etter at 60% av plankene i taket var løsnet, hørte jeg plutselig en urovekkende lyd av flis som beveget på seg, og jeg fant ut at det var på tide å komme seg ut av rommet fort!! Og det var en meget god avgjørelse. I det jeg er på vei løpende ut døren, hører jeg pappen revne bak meg. Jeg slengte igjen døra for at det ikke skulle komme støv overalt, og når jeg etter et par minutter kikker inn døra igjen, kan man ikke puste i rommet, det er bare fullt av støv og sagflis. Etter å ha fyllt opp 8 og en halv sekk med flis, kan jeg endelig gå noenlunde der inne igjen. Mens jeg skulle løsne resten av plankene, klarte jeg forøvrig å slå meg selv på munnen så jeg begynte å blø på leppa og inni munnen. Det ser derimot ut til at det er ca. bra igjen nå, så nå er det vel bare å pusle med litt småting mens jeg venter på at hjelpen kommer.

Ingen kommentarer: