onsdag, september 19, 2007

En liten avskjed til en venn

For ca. 1 uke siden fikk jeg vite at en venn fra menigheten jeg var en del av i Skien hadde gått bort. Det var en trist nyhet, selv om jeg visste at han hadde vært syk lenge. Det er noen ting jeg husker bedre ved Helge enn andre. En av disse var hans enorme fotballinteresse. Hver gang vi traff på hverandre ble det en oppdatering av hva som hadde skjedd i fotballverden, og våre tanker rundt dette. Jeg husker spesielt at han fortalte om den gangen han ble kjørt til togstasjonen i Manchester av Ole Gunnar Solskjær. Helge var absolutt en frimodig mann. Dette bringer meg over på noe annet som kjennertegnet Helge, og det var hans enorme frimodighet. Helge var aldri sein om å vitne om miraklene som Gud hadde gjort i hans liv. Det er min oppfatning at hadde alle vi som er kristne vært like frimodige med å dele alt Gud har gjort for oss, ville Norge vært et forandret land. Det tredje og siste jeg tenker på med en gang med Helge, er hvordan han og kona Sylvi hjalp mennesker som hadde problemer. De har så lenge jeg har kjent dem alltid hatt et åpent hjem, der de har tatt imot alle som trengte hjelp. Vel, det er i alle fall slikk jeg husket Helge.

Ingen kommentarer: